پرش به محتوا

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ دانش بنیان سرمایه‌گذاری «لیدکو»

تفاهم‌نامه تحقیقاتی و دانش بنیانی دانشگاه آزاد اسلامی با هلدینگ دانش بنیان سرمایه‌گذاری «لیدکو» برای همکاری‌های مشترک نیز توسط دکتر نگاهداری و دکتر مهدی اسلام‌پناه رئیس هیئت مدیره هلدینگ دانش‌بنیان «لیدکو» منعقد شد.

دکتر نگاهداری در جلسه امضای این تفاهم‌نامه تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، گام دوم خود را مبتنی بر توسعه فناوری و نوآوری بنا نهاده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید و گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر ساختار در این دانشگاه رخ داده است، گفت: یکی از این تغییرات، راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی و جهت‌گیری این معاونت به سمت توسعه فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنهاست.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تغییر ساختار، یک ارتباط برون سازمانی با صنایع و حوزه‌های مختلف دانش بنیان کشور در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه عزم جدی وجود دارد و سعی می‌کنیم با بازمهندسی درون سازمانی و تقویت ارتباطات راهبردی با صنایع کشور، گام مؤثری در رفع نیازهای مردم و جامعه برداریم.

دکتر نگاهداری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی است، گفت: این دانشگاه رسالت‌های اجتماعی از جمله پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت را برای خود قائل است و به طور جدی در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: این صندوق برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و دانش بنیان راه‌اندازی شده و امیدواریم در این حوزه مؤثر واقع شود.

دکتر مهدی اسلام‌پناه رئیس هیئت مدیره هلدینگ دانش بنیان «لیدکو» در ادامه این نشست، ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی زمینه‌های حرکت مثبت و مؤثر در حوزه دانش بنیان را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امکانات، توانایی و ثروت دانشی فراوانی دارد، گفت: تغییرات ساختاری در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد حوزه نوآوری و فناوری بسیار مثبت و امیدوارکننده است. امیدوارم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت دانش بنیان شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر اسلام پناه با بیان اینکه طرفین باید نسبت به مفاد این تفاهم‌نامه پایبند و متعهد باشند، تصریح کرد: در ابتدا باید هدف گذاری کرده و پس از آن، زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن را فراهم کنیم.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی طرفین جهت انجام و همکاری در زمینه توسعه فعالیتهای تجاری سازی محصولات دانش بنیان و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با هلدینگ دانش بنیان‌ لیدکو، منعقد شد.

اشتراک گذاری

Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

مطالب مرتبط

هنوز نظری ندارید ، صدای خود را به زیر اضافه کنید!


افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *