پرش به محتوا

شایستگی های منابع انسانی: شناخت عمیق تعامل افراد و کسب و کار

معرفی کوتاه: ایجاد و حفظ تعادل بین دو نقش متفاوت در حوزة مدیریت منابع انسانی، یعنی نقش فنی و عملیاتی و نقش استراتژیک مانند کاهش هزینه، ارتقاء کیفیت و ایجاد همکاری تجاری مستحکم‌تر، از چالش‌های عمده در این حوزه است. برای غلبه بر این چالش باید به جای صرفا تامین‌کننده بودن، به توانمندساز بودن برای منابع انسانی پرداخت، و برای این منظور باید شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران منابع انسانی شناسایی و ارتقاء یابد. شایستگی‌ همان توانمندی در خلق ارزش افزوده برای سازمان است، به گونه‌ای که مزیت رقابتی پایداری را برای سازمان ایجاد کند. هم‌چنین باید اطمینان حاصل کرد که مدیریت منابع انسانی برای ایجاد چنین وضعیتی در سازمان، در مرکز توجه قرار گرفته است. در پژوهش حاضر شایستگی‌هایی که به متولیان منابع انسانی کمک خواهد کرد تا اثر بزرگ‌تری برجای گذارند، ترسیم و نکاتی که متولیان برای تحقق آن می‌توانند به کار گیرند، همراه با نمودار و جداولی پیشنهاد شده است. پاره‌ای از عناوین کتاب عبارت‌اند از: سفر تعالی منابع انسانی؛ عملگرای معتبر؛ معمار استراتژی؛ مجری عملیاتی؛ هم‌پیمان کسب و کار؛ و ساختن واحد منابع انسانی. در پیوست کتاب نیز، تاریخچة مدل‌های مطالعه شایستگی منابع انسانی و روش‌شناسی تحقیق آمده است.

اشتراک گذاری

Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Print

مطالب مرتبط

هنوز نظری ندارید ، صدای خود را به زیر اضافه کنید!


افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *